Samsun Büyükşehir Belediye Başkanı Halit Doğan, sosyal medya hesabından yaptığı “Hazır mıyız? Beklenen yola çıktı, geliyor…” paylaşımıyla Samsun’un yeni tramvayın yola çıktığını duyurdu.

Samsun Büyükşehir Belediyesi ile Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı arasında yaklaşık 2 milyar TL bedelle gerçekleştirilen tramvay ihalesi 4 Temmuz 2024 tarihinde imzalanmıştı. Başlangıçta 10 adet olarak planlanan tramvay alımı, süreç içerisinde yüzde 20’lik artışla 12 araca çıkarıldı. Teslimatların 24 ay sonra başlaması hedeflenirken, ilk tramvayın planlanandan iki ay önce sevk edildiği açıklandı. Başkan Doğan, ilk aracın test süreçlerinin ardından 19 Mayıs’ta hizmete alınmasının planlandığını belirtmişti.

Kentte mevcut 29 tramvayla günlük yaklaşık 100 bin yolcu taşındığını ifade eden Halit Doğan, raylı sistemdeki yoğunluğu azaltmayı hedeflediklerini söyleyerek, “Halihazırda hafif raylı sistemle günlük 100 bin yolcu taşıyoruz. Metrekareye düşen yolcu sayımız ortalamanın üzerinde. Yeni tramvaylarla bu yoğunluğu normal seviyelere çekmeyi amaçlıyoruz” ifadelerini kullanmıştı.
SAVAŞ ÇANKAYA YAZDI…
GENEL
Rize’de çay üreticilerin isyanı: ‘1 kilo çayla 2 ekmek bile alamıyoruz, çayı dereye dökeceğiz’
1
ABD’den petrol fiyatlarını düşürmek için yeni plan: Rusya yaptırımları gevşetilebilir
9351 kez okundu
2
KAÇAK OTEL DE CHP’li düğünü…AKP’liler yapsaydı topa tutarlardı….
5076 kez okundu
3
Grand Motorlu Araçlar’dan Anlamlı İftar Buluşması
3867 kez okundu
4
KURNAZ BAŞKAN’ın KALEMİNİ ATATÜRK’çüler mi KIRACAK?
3573 kez okundu
5
ŞEHİR HASTANESİ ÇİLESİ BİTMİYOR. ŞİMDİ DE KANTİN KRİZİ PATLAK VERDİ!!! Saatlerce açlığa susuzluğa mahkum bırakılıyorlar…
3538 kez okundu